Wiele osób jest przekonanych, że wysokiej jakości usługi SEO można zrealizować wyłącznie z agencją wyspecjalizowaną w SEO, co gwarantuje skuteczność i bezpieczeństwo. Jednak usługi pozycjonowania czy też SEO warto łączyć z innymi działaniami z zakresu marketingu w internecie, bo tak zwana synergia może okazać się wysoce opłacalna.

Czasy kiedy można było „oszukać” algorytmy Google i pozycjonować swoją stronę internetową na wybrane frazy kluczowe już dawno przeszły do lamusa. Wyspecjalizowane agencje interaktywne czy SEO oraz specjaliści w branży kierują się tylko uczciwymi metodami oraz technikami, bez stosowania manipulacji i przy założeniu, że to użytkownik wyszukiwarki jest w całym procesie najważniejszy.

Gdy już uda nam się pozyskać naszego użytkownika, należy się nim skutecznie zaopiekować. Koszt pozyskiwania potencjalnych klientów z internetu staje się coraz wyższy, dlatego zadbanie o naszego odbiorcę staje się tak istotne. Zwłaszcza wtedy, kiedy oferujemy produkty lub usługi dla tzw. użytkowników powracających. Wynikiem skutecznych działań SEO czy innych form reklamy w internecie w pierwszym kroku jest pozyskanie zainteresowanego. Jednak to od dalszych kroków zależy czy potencjalny zainteresowany podejmie określoną akcję – dokona zakupu, zadzwoni, skontaktuje się przez formularz zapytania, odwiedzi nas lokalnie itd. Stąd strona www czy sklep internetowy powinny dostarczać użytkownikom dobre treści, poczucie komfortu, zaufania i ostatecznie nakłonić do skorzystania z oferty.

Pozyskanie użytkownika i kolejno zaopiekowanie się nim to dwa różne procesy. Agencje SEO czy specjaliści zajmujący się wyłącznie pozycjonowaniem czy też działaniami SEO niekoniecznie muszą być zainteresowani co z tym naszym potencjalnym klientem stanie się dalej jak już trafi na naszą stronę internetową. Ich działania mogą być rozliczane od pozycji, ruchu na stronę, bardzo rzadko z tzw. leadów. Jednak dobry SEO-wiec pamięta nie tylko o tym, że strona powinna być SEO friendly, ale też o tym, jak ważne jest co użytkownik robi na stronie www, jakie treści są mu prezentowane, czy są poukładane, czy są dostępne i czytelne, czy ich struktura jest przyjazna. Podstawowe wytyczne wg Google są jasne i w zasadzie uniwersalne:

– strona internetowa ma być zoptymalizowana pod SEO

– serwis powinien być użyteczny, zorientowany na użytkownika, dobrze się ładować oraz dostosowywać do urządzeń mobilnych

– zawartość, jakość informacji oraz treści, unikalność i dostosowanie do preferencji odbiorcy mogą mieć kluczowe znaczenie – stąd popularność usługi nazywanej SEO Content Marketingiem.

I tu kolejno pojawiają się usługi połączone z działaniami SEO czy też content marketingiem SEO, np.: copywriting, tworzenie infografik, audyty SEO czy UX (user experience), remarketing, e-mail marketing czy działania PPC. Jedne usługi mają niepodważalny wpływ na inne, i odwrotnie. To już tylko od nas zależy decyzja, czy łatwiej będzie współpracować z wyspecjalizowaną agencją SEO czy też z agencją interaktywną, która pomoże w rozwijaniu szerokiej strategii.

Źródło: Quality Factor – agencja interaktywna, SEM, SEO, budowa stron www